Akustisk musikkväll
- Söndag 19 april
- 18.00 - 21.00
- Västansjö, 861 95 Söråker, Sweden
Söndagskvällen 19 april bjuds på en musikalisk resa med 4 olika akustiska akter och stilar. Från 70-talet till idag.
Plats: Västansjölokalen, Söråker i Timrå kommun
Arrangör: Kulturföreningen Inlandskult
Entre: 100 kronor
Janne Bark & Miss MONO:
Janne Bark har en lång musik-karriär bakom sig och är en institution I svenskt musikliv.
Han har spelat med Ulf Lundell i 40 år och även med Mikael Rickfors, Dan Hylander, Py Bäckman för att nämna några.
Han bildade tillsammans med Niklas Strömstedt och Lasse Lindblom gruppen Triad som gjorde julklassikern "Tänd ett ljus" som har över 50 miljoner streams på Spotify.
På tidiga 80-talet var Janne Bark även med i bandet The Radio.
Miss MONO är en ny stjärna på artisthimlen och gjorde succé under Inlandsbanefestivalen I somras.
Paret bjuder på låtar ur Jannes karriär, men även helt egna nyskrivna alster
Johan Piribauer :
Johan Piribauer är en singer/songwriter från Arvidsjaur som spelar progg från Lappland. Johan har släppt 7 album sedan 1995 och det senaste albumet "Buckliger Welt" kom i höstas. Låtarna är mycket melodiska med ett optimistiskt vemod.
Texterna i Johans musik är egna betraktelser från livet i glesbygd och har ofta politisk underton.
Johan Piribauer har genom åren turnerat genom hela Norden, men även i andra länder som Tyskland, Österrike och Nya Zeeland.
Tidningen Fokus har utnämnt honom till proggens förnyare nr 1.
Johan uppträder även ibland tillsammans med sitt kompband Gruvtolvan när han inte kör helt akustiskt
Ellinor Stenlund och Peter Stenlund:
Ellinor Stenlund och Peter Stenlund bor i Härnösand men har rötter i Norrbotten. Båda besitter en otrolig förmåga att bemästra sina instrument. Ellinor spelar keyboard och Peter gitarr...därutöver bjuder dom på en klockren stämsång. Båda har rötter inom den klassiska hårdrocken vilket ofta märks i deras egenkomponerade låtar.
Dom spelar även frekvent med sina band Stonegrove och Laudamus, när dom inte ger sig ut på akustiska turnéer som den här.
Lisa Lidehäll
Lisa spelar på hemmaplan , då både hon och maken Mattias bor i Söråker.
Lisa och Mattias spelar även i punkbandet Syndromet, och dom har spelat över i stort sett hela landet, men även ofta utomlands i olika konstallationer.
Denna kväll bjuder Lisa på mestadels akustisk folkhemspop med inslag av progg, visa och civil olydnad.
Lisa blev 2009 utnämnd till Sveriges nya popprinsessa av Aftonbladet, något som kanske eller kanske inte kommer märkas under konserten
Kontakt och plats
- Plats: Västansjö
- Adress: Västansjö, 861 95 Söråker, Sweden
- E-post: m_geetar@yahoo.se
Datum och tid
- Söndag 19 april 2026, 18.00 - 21.00