%20(2).webp)
DESTINATION SUNDSVALLS VARUMÄRKE
Vår visuella identitet är en samlad avsändare för Sundsvall, Timrå och Ånge som förstorar erbjudandet och ökar attraktionskraften. Destination Sundsvalls varumärke är en del av platsvarumärket Sundsvall.
Tillsammans för en starkare och mer hållbar destination
Destination Sundsvalls visuella avsändare är en samlande symbol för destinationssamverkan mellan Sundsvall-, Timrå- och Ånge kommun. En gemensam avsändare stärker och underlättar värdskapet hos de som arbetar med att marknadsföra destinationens besöksmål.
Det samlade utbudet av besöksmål gör det lätt för alla invånare att vara goda ambassadörer för hela destinationen. Det ökar i sin tur stolthet över vår destination och vad vi kan erbjuda våra gäster. Här påminner den gemensamma avsändaren på ett bra sätt om våra olika besöksmål och besöksanledningar. Den hjälper oss att se över kommungränserna. Att visa upp vårt samlade erbjudande med en gemensam avsändare kan vara det som gör att besökare väljer just vår destination.
En tydlig paketering visar att vi har något för alla med vårt stora och varierande utbud, vilket är avgörande för att locka besökare. Den gemensamma avsändaren hjälper inte bara till att attrahera nya besökare utan också att behålla dem genom att skapa en minnesvärd och sammanhängande upplevelse.
Ladda ner logotypen för Destination Sundsvall här. Zip, 44.8 MB.
Ladda ner rörlig logotyp för Destination Sundsvall här. Zip, 118.1 MB, öppnas i nytt fönster.
En mångfald av upplevelser som tillsammans skapar en gemensam destination
Vår destination har mängder av besöksanledningar. Det är genom att presentera och paketera våra besöksmål och upplevelser som vi kan få besökare att välja oss istället för andra.
Besökaren i fokus
Den som har hittat ett intressant besöksmål vill veta hur de tar sig dit. Däremot är det inte viktigt för besökaren att veta i vilken kommun som besöksmålet ligger. Genom att sudda ut kommungränserna kan vi locka många olika typer av besökare till en mångfald av besöksmål.
När vi marknadsför Destination Sundsvall behöver vi konkretisera, paketera och lyfta fram besöksanledningar som vänder sig till specifika målgrupper. Vi behöver bevisa för dem att det är värt att besöka oss.
Det gör vi genom att locka och uppmana till besök enligt formeln: Upplev X i Destination Sundsvall.
Upplev stränderna i Destination Sundsvall
Upplev evenemang i Destination Sundsvall
Upplev sportlovet i Destination Sundsvall
Upplev äventyret i Destination Sundsvall
Upplev livets goda i Destination Sundsvall.
Destinationens logotyp
För att markera den utökade upplevelsen av ”Destination Sundsvall” tillför vi ordet destination samt en platsikon placerade i en sköld till den befintliga logotypen för
platsvarumärket Sundsvall. Logotypen finns som stående och liggande varianter i olika färger.
Vi använder i första hand den stående logotypen. Den liggande versionen används när den stående versionen inte är lämplig att appliceras. Favicon finns till Destination Sundsvalls digitala kanaler.
Logotypen förekommer i tre olika färgställningar i både positiva och negativa versioner. Vilken färgversion man väljer i vilket sammanhang är fritt och ska med fördel varieras. De positiva versionerna används på ljus bakgrund och de negativa versionerna på mörk bakgrund.
Logotypen är en sammanhållen enhet som finns i ett stående och ett liggande format. Den får inte förändras och förekomma i några andra varianter. Det är inte tillåtet att separera skölden med destination från platsvarumärket Sundsvall. Det är heller inte tillåtet att förändra avståndet mellan dessa, deras inbördes storleksförhållande
eller hur de placeras i förhållande till varandra. Logotypen får inte förekomma i annat än svart eller vitt utförande.
Du kan läsa mer om grunderna för varumärket i Dela Sundsvall, Sundsvalls platsvarumärkesportal Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
